Intervju med Linnéa Widås Nero

Vad gör du på Live Night?

Jag är huvudansvarig för Bon Iver, körar på Erykah Badu och är med i a cappellagruppen Alpacka.

Hur känns det?

Det känns bra, jag ser fram emot Live Night!

Kommer du att hinna klart i tid?

Det känns som det. Det är helt och hållet fokus på Live Night den här veckan. Det har varit körit, men alla man spelar med är så kompetenta. Jag kommer hinna.

Vad är roligast och varför?

Interaktionen med nya människor, och att göra saker man inte brukar. Man är alltid med kompisar, innan har vi spelat ihop i ensemblen och det är mer press. Nu är det egenvalt, man gör verkligen det man älskar! Det har också varit stort fokus på stämsång, och det ligger mig varmt om hjärtat!

Vad är dina förhoppningar om festivalen?


Att allt ska sitta, att publiken kommer i stämning och får känna musiken som jag känner den. Och att de får en inblick i musikens magiska värld! (uttalat på kulturskånska)

/Livenight-bloggarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0